Jeden z testów świec strumieniowych V7, był przeprowadzony na motorowerze Derbi Senda 2005 napędzanym silnikiem dwusuwowym 70 cm3 (przeróbka z 50 cm3). Odnotowano bardzo wyraźny wzrost mocy. I tak, na tradycyjnych świecach zapłonowych motorower osiągał prędkość maksymalną 87 km/h, natomiast na świecach strumieniowych V7 motorower osiągną prędkość 100 km/h.
Innym z testów na silniku dwusuwowym, był test na motocyklu krosowym Honda 250 cm3. Po zamontowaniu świecy strumieniowej V4 odczuwalny przyrost mocy w ocenie właściciela oscylował na poziomie 30%. Eksploatacja tego motocykla przy zastosowaniu świecy strumieniowej V4 trwała pół roku (motocykl ten został sprzedany i nieznane są jego dalsze losy).
W testowanych silnikach dwusuwowych, powyższego motoroweru Derbi Senda 70 cm3 i powyższej krosowej Hondzie 250 cm3, po zastosowaniu strumieniowych świec zapłonowych V4 i V7, zimne silniki obydwu motocykli odpalały za pierwszym „kopnięciem”, co nie było osiągalne przy stosowaniu tradycyjnych świec zapłonowych.
Dlaczego zapłon strumieniowy daje tak wyraźną poprawę pracy silnika dwusuwowego? Otóż wymiana gazów w cylindrze silnika dwusuwowego, przebiega odmiennie a niżeli w silniku czterosuwowym, i ma miejsce faza przepłukiwania cylindra, podczas której świeży ładunek miesza się ze spalinami. Nie mniej w chwili zapłonu „struktura” tych gazów nie jest jednorodna, w jednej części komory spalania jest więcej świeżego ładunku, który się spala bez zakłóceń, natomiast w innej części komory spalania jest więcej spalin, których „zagęszczenie” zakłóca rozprzestrzenianie się płomienia, czego skutkiem jest spowolnienie procesu spalania w funkcji kąta obrotu wału korbowego. Zastosowanie w tym przypadku świecy strumieniowej sprawia, że podczas fazy zapłonu strumienie zapłonowe „przeszywają” strukturę niejednorodnych gazów, tworząc wiele ognisk zapłonowych w komorze spalania silnika, skutkiem czego następuje poprawa prędkości spalania ładunku w funkcji kąta obrotu wału korbowego, efektywniejsza zamiana ciepła na pracę, oraz efektywniejsze spalanie węglowodorów.
To pozwala wywnioskować, że silnik dwusuwowy pracujący na świecach strumieniowych, generuje w spalinach znacznie mniej toksycznych węglowodorów, a niżeli ten sam silnik pracujący na świecach tradycyjnych, jak również moc i sprawność silnika dwusuwowego znacząco wzrasta, co w znaczącym stopniu redukuje zużycie paliwa.
Powyższy test na motorowerze Derbi Senda 70 cm3, był przeprowadzony stosunkowo niedawno, a motorower ten do chwili obecnej, przejechał na świecach strumieniowych V7 zaledwie kilkaset kilometrów, a w chwili obecnej ze względu na porę roku, „czeka na wiosnę” w garażu, dlatego też osoby decydujące się na zamontowanie świec strumieniowych w silniku dwusuwowym, muszą mieć świadomość, że funkcjonowanie świec strumieniowych w silnikach dwusuwowych nie zostało przez nas w pełni sprawdzone, i decydując się na taki krok, robią to w zakresie "własnego eksperymentu", z którego wynikami chętnie się zapoznamy i podzielimy z innymi osobami zainteresowanymi.
Strumieniowe świece zapłonowe to zapoczątkowana w Polsce rewolucja w motoryzacji na skalę światową !!!