Panel Menu
Zalecenia

1 . Nie należy świec strumieniowych V7 stosować w sportach motorowych, gdyż dla takiego przeznaczenia będą mogły mieć zastosowanie specjalistyczne świece strumieniowe wykonane w odpowiedniej technologii (co planujemy wdrożyć wraz z rozwojem firmy). Dlatego też osoby, które zdecydują się na zamontowanie świec strumieniowych i „sportową” eksploatację swojego pojazdu, powinny mieć świadomość, iż zużycie świecy zapłonowej postępuje kilkakrotnie szybciej, i w takim przypadku nie gwarantujemy, że oferowane przez nas świece strumieniowe V7, będą funkcjonowały bez zarzutu przez okres gwarancji. W tym miejscu posłużymy się przykładem stosowania specjalistycznych świec zapłonowych (których cena rynkowa to około 400,- zł/1 szt.) w jednocylindrowych silnikach motocykli żużlowych. Otóż z racji tego, że silniki tych motocykli pracują statystycznie z obciążeniem zawierającym się w przedziale 90-100%, to zużycie świec zapłonowych jest tak duże, że w jednym sezonie świece zapłonowe w motocyklu żużlowym są wymieniane nawet pięciokrotnie. Dla porównania gdyby ten motocykl był eksploatowany z obciążeniem 30-50%, to jedna świeca zapłonowa pozwoliłaby na jego eksploatację przez cały sezon a może nawet i dłużej.
3.  Stosując strumieniowe świece zapłonowe należy zadbać aby silnik pracował na fabrycznych ustawieniach kąta wyprzedzenia zapłonu. Nie należy stosować czipów i wariatorów dostępnych obecnie na rynku, nie posiadających naszej akceptacji. Nieumiejętna modyfikacja kąta wyprzedzenia zapłonu, może powodować występowanie spalania stukowego.
4.  Aby uzyskać najkorzystniejsze parametry pracy silnika z zastosowaniem świec strumieniowych, należy mieć na uwadze, że świece zapłonowe to tylko jeden element układu zapłonowego, dlatego należy zadbać o poprawną „kondycję” przewodów wysokiego napięcia, aparatu zapłonowego, cewki zapłonowej i akumulatora. Jeżeli na fajkach przewodów wysokiego napięcia są zamontowane blaszane osłony, należy je niezwłocznie zdemontować, gdyż pomiędzy osłonami a gniazdem świecy występują mikro-przebicia, które obniżają napięcie na elektrodzie świecy prowadząc tym samym do opóźnienia zapłonu. Jeżeli podczas eksploatacji auta wciskając do końca pedał gazu przy niskich prędkościach obrotowych, daje się wyczuć szarpanie auta, to najprawdopodobniej sygnał uszkodzenia cewki zapłonowej, która generuje zbyt niskie napięcie.
5.  Możliwość gaśnięcia silnika po zdjęciu nogi z pedału przyśpieszenia. Sytuacja taka pojawiała się w samochodzie Renault Laguna, gdzie zdarzało się, że dojeżdżając do skrzyżowania po zdjęciu nogi z pedału przyśpieszenia silnik schodząc z wyższych obrotów gubił zapłon. Po regulacji przepustnicy problem zniknął. Dlaczego tak się dzieje i dlaczego w nielicznych autach? Otóż każdy silnik ma osobliwą konstrukcję, inny kształt komory spalania, inne ukształtowanie kanałów dolotowych, co powoduje, że zawirowania świeżego ładunku w cylindrze różnią się od siebie. W tradycyjnej świecy zapłonowej, przeskok iskry następuje pomiędzy nieosłoniętymi elektrodami, natomiast w strumieniowej świecy zapłonowej, przeskok iskry następuje pomiędzy elektrodą środkową a wewnętrzną powierzchnią denka świecy w komorze świecy. Taka konstrukcja świecy strumieniowej wymaga minimalnej dawki mieszanki paliwowo-powietrznej, aby świeca nie gubiła zapłonu. Dlatego też, w sytuacji gdy taki problem się pojawi, należy nieznacznie zwiększyć dopływ świeżego powietrza dla jałowych obrotów. Skutkiem takiego zabiegu jest nieznaczne zwiększenie obrotów silnika i tak w powyższej Lagunie prędkość jałowych obrotów silnika zwiększyła się z 900 obr./min. do 1.100 obr./min.
6.  Jeżeli będziecie Państwo przeprowadzać test pod kątem zużycia paliwa, to należy pamiętać, że delektując się poprawą dynamiki auta na świecach strumieniowych, oszczędności na paliwie mogą się różnić od prezentowanych. Aby test był miarodajny, należy zarówno na świecach tradycyjnych jak i na świecach strumieniowych, poruszać się z tą samą kulturą jazdy.
7.   Ze względu na to, że testy na świecach strumieniowych przeprowadzane były na silnikach wolnossących, to nie możemy zagwarantować, że stosowanie świec strumieniowych w silnikach turbo doładowanych da taki sam rezultat. Przy czym, biorąc pod uwagę fakt, że w silnikach doładowanych stosuje się niższy stopień sprężania, to procentowy efekt oszczędności paliwa i przyrostu mocy przy zastosowaniu świec strumieniowych V7, może być lepszy, a niżeli w przypadku silnika wolnossącego. Nie mniej by móc udzielić 100% gwarancji, że tak będzie, musielibyśmy to sprawdzić empirycznie, dlatego też osoby, które chciałyby wyposażyć doładowany silnik swojego samochodu w świece strumieniowe V7, powinny poczekać na wyniki ewentualnych testów, a w przypadku jeżeli osoby te zdecydują się na zamontowanie świec strumieniowych V7 już teraz, niech czynią to ze świadomością, że testy na silnikach doładowanych nie były przez nas wykonane, i mimo naszego przekonania na 99,9%, że auto z silnikiem doładowanym pracującym na świecach strumieniowych V7, da te same lub lepsze wyniki oszczędności paliwa i wzrostu mocy, to nie mniej w tym przypadku, nie możemy udzielić 100% gwarancji, że tak będzie.
    Jeżeli nie stosujesz czipów zmieniających kąt wyprzedzenia zapłonu, jeżeli używasz benzynę 95, gaz LPG lub CNG, to strumieniowe świece zapłonowe są dla Ciebie.

    Mamy przekonanie, że gdy raz spróbujesz, nie będziesz chciał innych świec zapłonowych.
2.  Strumieniowe świece zapłonowe mogą być użytkowane w silnikach zasilanych benzyną 95, gazem LPG i gazem CNG. Stosując świece strumieniowe nie należy stosować benzyny wysokooktanowej, gdyż to paliwo, cechuje się wysoką prędkością rozprzestrzeniania płomienia, co w połączeniu z zastosowaniem świec strumieniowych przyśpieszających prędkość spalania mieszanki paliwowo-powietrznej powoduje, iż następuje zbyt szybki przyrost ciśnienia gazów przed GMP tłoka, co z kolei prowadzi do obniżenia mocy i przegrzewania się silnika. Benzynę wysokooktanową można stosować użytkując świece strumieniowe, ale tylko i wyłącznie z dedykowaną mapą zapłonu (prace badawcze nad wprowadzeniem dedykowanych map zapłonu dla poszczególnych silników, planujemy wdrożyć wraz z rozwojem firmy).
Strumieniowe świece zapłonowe to zapoczątkowana w Polsce rewolucja w motoryzacji na skalę światową !!!
Copyright © 2018-2019 by "Radosław Pełka" • Wszystkie Prawa Zastrzeżone • polityka plików cookies • Strona wynalazcy www.virp2.pl