Panel Menu
     Strumieniowe świece zapłonowe do chwili obecnej były wykonane w 7 wersjach, które różniły się wysokością i szerokością komory świecy oraz ilością, rozmiarem i rozmieszczeniem otworków strumieniowych.
     Ze względu na najkorzystniejszą wartość cieplną świecy oraz optymalnie najkorzystniejszą charakterystykę pracy, wybrana została do produkcji świeca strumieniowa o oznaczeniu V7.
    Test żywotności świec strumieniowych (V4) był przeprowadzony na samochodzie osobowym Deawo Lanos DOHC 1500 eksploatowanym przy zasilaniu gazem LPG. Świece były zamontowane we wrześniu 2009r. i wytrzymały dystans około 80.000 km do czerwca 2012r. W porównaniu ze świecami standardowymi świece strumieniowe cechowały się redukcją spalania na poziomie około 15% (w cyklu miejskim z 10,2 litra gazu/100 km zredukowano spalanie do poziomu 8,5 litra gazu/100 km). Eksploatacja auta na gazie LPG dzięki świecom strumieniowym pozwoliła zaoszczędzić na dystansie 80.000 km około 2.300,- zł.
    Jednym z prowadzonych testów, był test na samochodzie Peugeot 406 1.8 16V zasilanym benzyną 95. Auto na świecach strumieniowych przejechało ponad 35.000 km dając oszczędność na paliwie w przedziale 10-12% (test został przerwany, gdyż auto zmieniło właściciela).
     Kolejny test był przeprowadzony na Renault Laguna 1.6 16V zasilanym gazem LPG, gdzie świece strumieniowe wytrzymały dystans 60.000 km, dając średnią oszczędność paliwa na poziomie 15%.
    Świece strumieniowe były testowane na kilkunastu różnych samochodach zasilanych benzyną 95 i gazem LPG, o wymaganych wartościach ciepłoty 55 i 65. Odnotowane oszczędności paliwa zawierały się w przedziale 6% - 25%, przy czym w większości przypadków oscylowały w przedziale 14% - 17%.
Strumieniowe świece zapłonowe to zapoczątkowana w Polsce rewolucja w motoryzacji na skalę światową !!!
Copyright © 2018-2019 by "Radosław Pełka" • Wszystkie Prawa Zastrzeżone • polityka plików cookies • Strona wynalazcy www.virp2.pl